WIERNY ZASADOM  -  SKUTECZNY W DZIAŁANIU!
 
.
<<
MIROSŁAW ZDANOWICZ
Radny Miasta Gdańsk
STRONA GŁÓWNA    GALERIA ZDJĘĆ  FACEBOOK KONTAKT
Rozpoczyna się przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Od poniedziałku zmiany organizacji ruchu
W  poniedziałek, 23 kwietnia rozpoczną się pracę związane z przebudową Podwala Przedmiejskiego - tak, by "przywrócić" Śródmieście pieszym i zwiększyć bezpieczeństwo w tym rejonie. W związku z inwestycją zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu.
Obecnie ulica Podwale Przedmiejskie stanowi arterię przelotową i na całej swojej długości nie posiada skrzyżowań umożliwiających przecięcie jej osi (z wyjątkiem ulic Pszennej i Szopy, biegnących pod wiaduktem). Nie posiada także przejść dla pieszych. Komunikację i dojście do znajdujących się pomiędzy jezdniami przystanków tramwajowych zapewniają przejścia podziemne. Dzięki zaplanowanym pracom ta sytuacja się poprawi.

- To ważna inwestycja dla Gdańska, która usprawni komunikację i przemieszczanie się w Śródmieściu. Przejście naziemne na skrzyżowaniu z ul. Chmielną jest jednym  pięciu, które powstanie na Podwalu Przedmiejskim, co jest efektem szerszej polityki  zagospodarowania tej dzielnicy w sposób przyjazny pieszym - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.

Inwestycja obejmuje trzy elementy. Pierwszym z nich jest otwarcie skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną. Dokumentacja przewiduje  także przebudowę ul. Chmielnej na odcinku od  ul. Pszennej do ul. Spichrzowej. Ostatnie zadanie dotyczy natomiast przebudowy sieci wodociągowo- kanalizacyjnych w ul. Chmielnej w Gdańsku.

Jeśli prace przebiegać będą bez zakłóceń, roboty powinny zakończyć się we wrześniu 2018 r. W imieniu Gminy Miasta Gdańska inwestycję koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie zmiany w organizacji ruchu?

W związku z inwestycją od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z tym, że obie jezdnie ulicy Podwale Przedmiejskie zostaną zwężone do dwóch pasów.  Aby ruch przebiegał w miarę możliwości sprawnie, zlikwidowany zostanie bus pas na jezdni w kierunku Śródmieścia, na odcinku od ul. Łąkowej aż za ul. Kotwiczników.

Poza tym z ulicy Chmielnej utworzona zostanie droga jednokierunkowa - do ul. Spichrzowej z wyjazdem przez ulicę Spichrzową i Motławską. Co ważne, w rejonie placu budowy utrzymane zostaną wszystkie drogi dla pieszych.

Przebudowa wiąże się też z zamknięciem przejazdu przez torowisko. Ruch tramwajowy w tym etapie zostanie jednak utrzymany. Taka organizacja potrwa planowo do września 2018 r.

Jedynie przez cztery dni, od 27 do 30 kwietnia zostanie całkowicie wstrzymany ruch tramwajowy. Obowiązywała będzie komunikacja zastępcza w relacji Węzeł UE - Stogi.

Komunikacja autobusowa:

Uruchomienie linii zastępczej T8:

- na trasie Dworzec Główny - Wały Jagiellońskie - Okopowa - Podwale Przedmiejskie - Siennicka - Lenartowicza - Sienna - Stryjewskiego - Nowotna - Stogi Plaża- Nowotna - Stryjewskiego - Budzysza - Lenartowicza - Siennicka - Podwale Grodzkie - Okopowa - Wały Jagiellońskie - Dworzec Główny.

Uwaga: przypominamy, że w sytuacji uruchomienia komunikacji zastępczej, skasowany w jednym pojeździe bilet upoważnia na przejazd pojazdem linii zastępczej na najkrótszej możliwej trasie. Jeśli więc np. pasażer będzie chciał jechać tramwajem linii 3 z Brzeźna do Stogi, kasuje bilet w Brzeźnie i z tym samym biletem przesiada się na linię zastępczą T8, kontynuując podróż do "Stogi Plaża".

Komunikacja tramwajowa:

    Linia 3:

- zmiana trasy w obu kierunkach: Brzeźno - (.) - Dworzec Główny - Wały Jagiellońskie - Okopowa -Armii Krajowej - Sikorskiego - Chełm Witosa.

    Linia 8:

- zmiana trasy w obu kierunkach: Jelitkowo - (.) - Dworzec Główny - Hucisko - Nowe Ogrody - Kartuska - Siedlce.

    Linia 9:

- zmiana trasy w obu kierunkach: Strzyża PKM - (.) - Brama Oliwska - 3 Maja - Węzeł Groddecka - Armii Krajowej - Okopowa - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Błędnik - Brama Oliwska - (.) - Strzyża PKM.

Za utrudnienia związane z realizacją robót przepraszamy, prosimy o wyrozumiałość i zachowanie ostrożności.

Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok. 60 procent pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe środki, ok. 4 mln zł pochodzą z GIWK-u. Wykonawcą jest firma MTM z Gdyni.